لپ تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است

مجله اخبار،آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

لپ تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است

۵۲۱ بازديد

خرید لپ تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است

در این مقاله به تشریح این موضوع می پردازیم که با توجه به شرایطتون ایالپ تاپ استوکمناسبتون هست یا نه

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به این موارد توجه کنید

به مانند بسیاری از کالاها که به صورت استوک به فروش می رسند، لپ تاپ استوک نیز نوع دیگری از محصولات است که در بازار داخلی و خارجی به فروش می رسد. به طور کلی به محصولاتی که به صورت دست دوم و یا کار کرده باشند محصول یا کالای استوک گفته می شود. البته استوک تنها به این دسته از محصولات گفته نمی شود بلکه به تمامی کالاهای مرجوعی و مانده در انبار نیز استوک می گویند.

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید لپ تاپ استوک چیست و چه مفهومی دارد. استوک به تمامی کالاهایی اشاره دارد که بنا بر هر دلیلی در انبار وجود دارند و مرجوع شده اند. علت بازگشت برخی از کالاها به انبار به طور صحیح مشخص نیست و ممکن است دلایل مختلفی برای مرجوع کردن کالا وجود داشته باشد.

به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است از قیمت یا کیفیت محصول خریداری شده پشیمان شوند و محصول را مرجوع کنند و برخی دیگر نیز ممکن است مدل جدیدتر محصول خریداری شده را در نظر داشته باشند و غیره. در این صورت کالا به کمپانی و شرکت سازنده برگشت داده می شود و مبلغی که مشتری واریز کرده به حساب فرد برگشت داده می شود.

کالاهای مرجوع شده پس از بازگشت به انبار برحسب سلامت فیزیکی کالا درجه بندی شده و آن را در رده های A، B، C و D تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال لپ تاپ آکبندی که بدون مشکل باشد و کاملا نو مانده باشد در رده A از کالاهای استوک قرار می گیرد.

آشنایی با موارد مهم زمان خرید لپ تاپ استوک

زمان خرید لپ تاپ استوک از هر فروشگاه و شرکتی باید به مهلت تست و ضمانت آن توجه داشت. از آنجایی که محصولات استوک در بیشتر مواقع مهلت گارانتی آنها به اتمام رسیده است باید زمان خرید لپ تاپ استوک آن را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری چک کرده تا مشکلی در هنگام خرید پیش نیاید.

از جمله موارد مهمی که در هنگام تست لپ تاپ استوک باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر هستند: 

 

  • تست CPU: رم و گرافیک: خوشبختانه با کمک برنامه های نرم افزاری می توان سلامت تمامی موارد همچون پردازنده، رم، گرافیک و حتی بخش های دیگر همچون بلندگوها را نیز با کمک نرم افزارهای امروزی تشخیص داد.

  • تست هارد: هارد لپ تاپ از جمله مهم ترین قسمت یک لپ تاپ به شمار می رود که در صورت خرابی می تواند مشکلات بدی را برای خریدار به همراه داشته باشد. حتما در هنگام خرید با کمک برنامه های تست هارد از درصد سلامت هارد خریداری شده مطلع شوید.

  • تست باتری: یکی دیگر از قسمت های مهم لپ تاپ باتری و طول عمر زمان روشن ماندن لپ تاپ است. سلامت باتری لپ تاپ را می توان با کمک نرم افزارهای مختلف به سادگی انجام داد.
  • تست صفحه نمایش: در خصوص تست صفحه نمایش نمی توان برنامه خاصی را عنوان کرد اما جهت تست باید انواع پس زمینه را بر روی دسکتاپ امتحان کرد تا با قرمزی و تیرگی بر روی صفحه مواجه نشد. زمان خرید نیز از نظر سلامت فیزیکی صفحه به خوبی صفحه نمایش را بررسی کرده تا خط خوردگی، ترک و یا ضرب دیدگی بر روی آن وجود نداشته باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.